OTİZMLİ BİREYLERİN İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN YAPILAN ÇALIŞMALAR
1.Konuşma öncesi kazandırılacak beceriler
- Göz Kontağı
- Dikkat
- Obje sürekliliği
- Nefes kontrolü ve ağız hareketleri
- Taklit etme
- Sıra alma
- Dinleme egzersizleri
- Anlama becerileri
- Oyun oynama
- Tek eylem bildiren yönergelere uyma
2.Konuşan Çocuğa Dil Öğretme
Konuşma becerisi olan çocuklara öğretilmesi gereken bazı iletişim becerileri şöyle sıralanabilir:
- Göz Kontağı Kurma,
- Hizmet İsteme,
- Hizmeti Reddetme,
- Bilgi İsteme,
- Nesne Verme,
- İstenilen Süre Kadar Yerinde Oturma,
- Bedensel Temasta Bulunma,
- Selamlaşma Ve Vedalaşma İçin Kullanılan Hareketleri Yapma,
- Tek Eylem Bildiren Komutları Yerine Getirme,
- Yüz Hareketlerini Taklit Etme,
- Temel Duyguları Yüz İfadeleri İle Belli Etme,
- Sesleri Taklit Etme,
- Sesleri Ayırt Etme,
- “Evet, Hayır” Sözcüklerini İşaretlerini Yerinde Kullanma ,
- Resimli Kartlarda Gösterilen Nesneleri Adlandırma,
- İhtiyaçlarını Basit Sözcüklerle İfade Etme,
- İki Eylem Bildiren Komutları Yerine Getirme,
- Resimdeki Olayları Anlatma,
- Resimli Öyküleri Anlatma,
- Kendi Bedenine Ait Özellikleri Söyleme,
- Bir Gününü Basit İfadelerle Anlatma,
- Birbirini Takip Eden En Az Üç Resmi Öykü Şeklinde Anlatma,
- Basit Bir Olayın Sonucunu Tahmin Etme,
- Kendisiyle Konuşan Kişiyi Dinleme,
- Bir Konu Üzerinde 3-5 Dakika Karşılıklı Konuşma,
- Zamirleri Yerinde Kullanma,
- Sahiplik Bildiren Sözcükleri Yerinde Kullanma,
- 2’den Fazla Eylem Bildiren Komutları Yerine Getirme,
- “Lütfen, Teşekkür Ederim” Sözcüklerini Yerinde Kullanma,
- Kendisine Ait Olan Nesneleri Paylaşma,
- İşaret Bildiren Sıfat Sözcüklerini Yerinde Kullanma,
- Gördüğü, Yaşadığı Olay Oyun Film Vb. Anlatma,
- Dinlediği Öyküyü Anlatma,
- Dinlediği Bir Öykünün Sonucu Hakkında Tahmin Yürütme,
- Basit Oyunlarda Rol Alma,
- Anlatılan Tek Kişilik Bir Öyküyü Dramatize Etme.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder